זר פרחים לחג השבועות? תבדקו את ההכשר

    אברהם זילבר | צילום: דרור חפר No Comments on זר פרחים לחג השבועות? תבדקו את ההכשר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כך תימנעו מחשש שביעית: רוכשים זרי פרחים לחג השבועות? עליכם לבחון את כשרותם אך ורק על ידי הולגרמה הצמודה למוצר. כך מתריעים בועד השמיטה של 'כשרות למהדרין' בראשות הרב אפרתי.

    חשש השביעית בפרחים, מתייחס לא רק לפרחים בעלי ריח, שדינם כבשמים אלא גם לפרחים שאינם בעלי ריח, שגדלו בשביעית ואסורים מפני החשש של "נעבד" ו"סיוע לדבר עבירה".

    בעקבות כך גם השנה סומנו הפרחים הכשרים על ידי הולוגרמה עשויה מרדיד מתכתי המוצמדת על זרי הפרחים באמצעות טכנולוגיה מיוחדת שאינה ניתנת לזיוף כבשמיטות עברו. החשש משביעית מצריך פיקוח הדוק להשגחה על פרחים המתבסס על מקורות הפרח: חו"ל והערבה, יבול נכרי ומצע מנותק. כאשר צוות מקצועי של משגיחים יוצאים לשטח ובודקים את הנתונים הנדרשים, כמו מיקום מדויק של הגידולים הנחשבים כשטחי חו"ל, אמינות הבעלות של הנכרי של כל שטח חקלאי ואת איכותם של המצעים המנותקים.

    לאחר מכן, מתקיים מעקב נוסף אחרי כל שרשרת האספקה שהינה מורכבת ומהווה גורם בעייתי במיוחד בשוק הפרחים מהמגדל, סיטונאי, חנויות ודוכנים. כאשר כל התהליך מושגח ומפוקח. ובסופו כל זר פרחים מקבל הולגרמה פרטית משלו שאיננה ניתנת להסרה ובלעדיה אין הוכחת כשרות על הפרחים.



    0 תגובות